Δευτέρα 23 Μαΐου 2011

Έρευνα για την υφιστάμενη κατάσταση στα ΕΠΑΛ- ΕΠΑΣ ΥΠΕΠΘ


Το Υπουργείο Παιδείας εκπόνησε, για πρώτη φορά, μελέτη σχετικά με την «Αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης σε ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ με την ανάπτυξη και αξιοποίηση εργαλείων ΤΠΕ, στο πλαίσιο εφαρμογής των εκπαιδευτικών πολιτικών και παρεμβάσεων του Υπουργείου, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων».Η πράξη υλοποιήθηκε από το Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (Ε.Α.Ι.Τ.Υ.) και εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και  Διά Βίου Μάθηση 2007-2013» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση  - Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από εθνικούς πόρους.

Ενδιαφέροντα σημεία της Έρευνας


Α) Σύμφωνα με τα ποσοτικά[1] στοιχεία της έρευνας αποτύπωσης, διαπιστώνουμε ότι το 75% του μαθητικού δυναμικού επιλέγει το Γενικό Λύκειο και το 25% το Επαγγελματικό  Λύκειο

---------------------------------------------------------------------------------------
Β) Βάσει των μελετών του CEDEFOP στην προσεχή δεκαετία στην Ευρώπη, οι προσφερόμενες θέσεις εργασίας για άτομα με μεσαίο επίπεδο προσόντων, θα αποτελούν το 50% των συνολικά προσφερόμενων θέσεων εργασίας 

(Παράρτημα - Γράφημα 1). Αντίστοιχες προβλέψεις υπάρχουν και για την Ελλάδα (Παράρτημα - Γράφημα 2).
----------------------------------------------------------------------------------

Γ) Σε επίπεδο σχολικών μονάδων, στα Επαγγελματικά Λύκεια (ημερήσια και εσπερινά),  το 24%  έχει λιγότερους από 100 ενεργούς μαθητέςτο 53%  έχει από 100 έως 299 ενεργούς μαθητές και  μόνον το 23% έχει από 300 μαθητές και πάνω.
Αντίστοιχα στις Επαγγελματικές Σχολές, το  27% έχει λιγότερους από 50 ενεργούς μαθητές,  το 24% έχει από 50 έως 99 ενεργούς μαθητές και μόνον το 13% έχει πάνω από 200 μαθητές.
Αξίζει όμως να σημειώσουμε ότι πέραν των συνθηκών που επικρατούν σε δυσπρόσιτες και νησιωτικές περιοχές, η ύπαρξη των ολιγομελών τμημάτων οφείλεται και στη λειτουργία διαφορετικών ειδικοτήτων στην ίδια τάξη ενός ΕΠΑ.Λ ή μίας ΕΠΑ.Σ τα οποία ( τμήματα ) δεν μπορούν  να ενοποιηθούν.




ολόκληρη η έρευνα Ε Δ Ω

όλες οι διαφάνεις  Ε Δ Ω




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου