Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011

Συχνές ερωτήσεις που αφορούν στη χρήση των κινητών εργαστηρίων στα δημοτικά σχολεία

Αντιγραφουμε  απο
Ερώτημα 1: Θα γίνεται χρήση του κινητού εργαστηρίου αποκλειστικά από τον ΠΕ19/Π20 και μόνο για το μάθημα TΠΕ στα δημοτικά;
Στην παρούσα φάση το κινητό εργαστήριο θα πρέπει κατά προτεραιότητα να εξυπηρετεί το μάθημα των «Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών» και σε συνάρτηση με την ύπαρξη ή μη εργαστηρίου πληροφορικής.
Ωστόσο, η τεχνολογική υποδομή του σχολείου θα πρέπει να είναι διαθέσιμη για κάθε εκπαιδευτικό και μαθητή/τρια του σχολείου.

Ερώτημα 5: Στο μάθημα ΤΠΕ στα Δημοτικά θα σπάει το τμήμα στα δύο (~1 Η/Υ ανά μαθητή) όπως γίνεται στο Γυμνάσιο για την Πληροφορική;

Η απάντηση είναι αρνητική. Η εισαγωγή των ΤΠΕ στο Δημοτικό δεν πρέπει να έχει την εργαστηριακή μορφή που έχει στο Γυμνάσιο. Η φύση του μαθήματος στο Δημοτικό και το πρότυπο που καλούνται οι πληροφορικοί να υπηρετήσουν δεν απαιτεί διδασκαλία 1 προς 1. Η κοινωνική οργάνωση που προκρίνεται είναι αυτή των δυο ή τριών μαθητών ανά Η/Υ. Επομένως οι 12 υπολογιστές είναι ένας πολύ καλός αριθμός που πρέπει να έχει το εργαστήριο ή το κινητό εργαστήριο. Οι σχολικές επιτροπές σταδιακά και εφόσον διαθέτουν χρήματα θα μπορούν να καλύψουν με δύο ακόμα υπολογιστές τα κινητά εργαστήρια.

Ερώτημα 6: θα υπάρξει υπεύθυνος εργαστηρίου όπως ισχύει στο Γυμνάσιο (ευθύνη εξοπλισμού και μείωση ωραρίου);
Στην παρούσα φάση ο καθηγητής Πληροφορικής είναι υπεύθυνος για τη σωστή λειτουργία του εργαστηρίου ενώ ο Διευθυντής του Σχολείου έχει την ευθύνη για όλο τον εξοπλισμό που παραλαμβάνει το σχολείο.

Εναλλακτικά ο υπεύθυνος του εργαστηρίου μπορεί να είναι δάσκαλος πιστοποιημένος στο Β΄ επίπεδο (η ευθύνη δε θα πρέπει να αφορά μόνο θέματα συντήρησης, αλλά και ζητήματα δημιουργίας ψηφιακών βιβλιοθηκών, παιδαγωγικής υποστήριξης σε θέματα διδασκαλίας με ΤΠΕ κλπ).
Το προσεχές διάστημα θα υπάρξει σχετική εγκύκλιος σχετικά με το εργαστήριο πληροφορικής και τον σχετικό εξοπλισμό στο Δημοτικό Σχολείο και θα οριστούν οι αρμοδιότητες του υπευθύνου εργαστηρίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου