Παρασκευή 3 Ιουνίου 2011

ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ για το ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ

Το Ίδρυμα  Μιχάλης Κακογιάννης, με στόχο την ενίσχυση της ανάπτυξης της θεατρικής παιδείας στην εκπαίδευση, φιλοξενεί  κύκλο εργαστηρίων για το αρχαίο δράμα με τίτλο
Στους καθρέπτες της Ελένης
Κύκλος εργαστηρίων για το αρχαίο δράμα με αφορμή την Ελένη του Ευριπίδη
Αθήνα, 13 Μαΐου – 18 Ιουνίου 2011
ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
Η μικρή Ελένη κάθεται και κλαίει
Παρασκευή, 10 Ιουνίου 2011, 19.00-21.00 &
Σάββατο, 11 Ιουνίου 2011, 11.00-13.00
Αντιγόνη Γύρα, χορογράφος, καλλιτεχνική διευθύντρια της ομάδας Κινητήρας Χοροθέαμα και του Κινητήρας Studio artistic residency centre



Ένα βιωματικό σεμινάριο κίνησης με στόχο την εξερεύνηση της Ωραίας Ελένης μέσα στο σώμα μας. Καθένας από εμάς κρύβει μια Ωραία Ελένη μέσα του, άντρας ή γυναίκα. Σε ποιo σημείο του σώματός μας βρίσκεται αυτή κρυμμένη; Ποια είναι τα ωραία μας σημεία, ποια είναι τα πιο εκτεθειμένα, ποια τα πιο ευάλωτα; Πώς η ατομική κίνηση μετατρέπεται σε ομαδική;
Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει ελαφρύ ζέσταμα με βάση τη σκελετική αντίληψη, την αίσθηση του βάρους και της ροής. Το δεύτερο μέρος βασίζεται σε αυτοσχεδιασμό πάνω στο θέμα, ατομικό, ομαδικό και σε ζευγάρια. Στο τρίτο και τελευταίο μέρος, σε μικρές υπο-ομάδες δημιουργούμε κάτι μικρό με τη μορφή κοινού χορικού, το οποίο παρουσιάζουμε μέσα στην ευρύτερη ομάδα.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε όλους και δεν απαιτεί "προϋπηρεσία" στην κίνηση, μόνο καλή διάθεση και συγκέντρωση. Ελαφρά ρούχα γύμνασης (φόρμες) και ξυπόλητοι ή με αθλητικές κάλτσες.

Σεμινάριο για την χρήση μάσκας
Παρασκευή, 17 Ιουνίου 2011, 19.00-21.00 &
Σάββατο, 18 Ιουνίου 2011,  11.00-13.00
Οικονομίδης Θεόδωρος, ηθοποιός

Με την παρακάτω εργασία βρίσκουμε ένα μικρό μονοπάτι για να κάνουμε τα πρώτα μας βήματα μέσα στον κόσμο της μάσκας, που αποτελεί σημαντικό και αναπόσπαστο μέρος της τέχνης του θεάτρου.
Κατασκευή: Η πρώτη δουλειά πάνω στην μελέτη με την ουδέτερη μάσκα είναι η κατασκευή της. Με απλά υλικά κατασκευάζουμε τα εκμαγεία των προσώπων των συμμετεχόντων στο μάθημα. Η πρώτη αυτή μάσκα είναι το βασικό μας κλειδί για να ανοίξουμε την πόρτα αυτού του μαγικού κόσμου.
Καθρέφτης: Από τη στιγμή που έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της μάσκας και έχουμε εξοικειωθεί μαζί της σαν αντικείμενο, περνάμε στον καθρέφτη. Παρατηρούμε το είδωλό μας φορώντας τη λευκή μάσκα και προσπαθούμε μέσα από ασκήσεις συγκέντρωσης να βρούμε τη συνοχή μεταξύ του κεφαλιού και του υπόλοιπου σώματός μας. Ακολουθούν ομαδικές ασκήσεις συντονισμού στον καθρέφτη για να μπορέσουμε να αποκτήσουμε έλεγχο με ακρίβεια στις κινήσεις μας με τη μάσκα.
Η μάσκα στα χέρια: Το επόμενο στάδιο της δουλειάς είναι να βρούμε τις εκφραστικές ικανότητες της μάσκας σε σχέση με την γωνία στρέψης της. Αυτό γίνεται περνώντας τη μάσκα στα χέρια, τη θέτουμε απέναντί μας (τη βλέπουμε σαν θεατές)  και στρέφοντάς την σε διάφορες κατευθύνσεις παρατηρούμε της αλλαγές έκφρασης. Αυτή είναι μια πολύ χρήσιμη δουλειά για να αντιληφθούμε τη δυναμική της μάσκας σε σχέση με την κίνηση στρέψης της και τον φωτισμό.
Στη σκηνή: Έχοντας την εμπειρία των προηγούμενων εργασιών περνάμε στο επόμενο στάδιο της εκπαίδευσης που είναι το ανέβασμα της μάσκας στη σκηνή. Εκεί ,με αυτοσχεδιασμούς αρχικά και με κομμάτια έργων αργότερα (αρχαιοελληνική τραγωδία), από τα οποία δανειζόμαστε μόνο τις δράσεις και όχι το κείμενο) δουλεύουμε πάνω στην κίνηση της μάσκας σε σχέση με αυτό που θέλει να αναπαράγει σαν συναίσθημα και σαν δράση, χρησιμοποιώντας το σώμα μας και ήχους (όχι κείμενο!).
Αυτή η εργασία αποτελεί τον βασικό κορμό της εκπαίδευσης και είναι αυτή που θα μας οδηγήσει και στη δημιουργία χαρακτήρων με τη μάσκα που είναι το αμέσως επόμενο βήμα.
ΣΥΝΤΟΜΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ
Η Αντιγόνη Γύρα είναι αριστούχος απόφοιτος του LABAN CENTRE LONDON απ΄ όπου απέσπασε το Βραβείο Χορογραφίας Αποφοίτων το 1993. Με την ομάδα της «Κινητήρας χοροθέαμα» έχει χορογραφήσει πλειάδα έργων έως σήμερα κι έχει οργανώσει σεμινάρια και εκπαιδευτικές διαλέξεις για θέματα χορού και θεάτρου. Το 1995 κέρδισε το Β’ Βραβείο Νέων Χορογράφων «Ραλλού Μάνου» με το έργο Τα παραμύθια που Μεγάλωσες, Μεγάλωσαν. Το 1997 το έργο της Πόρτες και Σύννεφα εκπροσώπησε την Ελλάδα στην Μπιενάλε Νέων Δημιουργών του Τορίνο και σε άλλα φεστιβάλ της Ελλάδας και της Ιταλίας. Το 2002 το σόλο της Ξεκόλλα με την Ιωάννα Καμπυλαυκά προκρίθηκε στο Διαγωνισμό Χορογραφίας του Ανόβερο. Το 2004 δημιούργησε τα έργα 1896 και Λυσιστράτη, χοροθέατρα δρόμου, κατόπιν παραγγελίας του Αθήνα 2004. Το 2006 το έργο της Lysistrata’s Cry και το 2008 το έργο της ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡαόρατη επιλέχθηκαν και παρουσιάστηκαν αντίστοιχα στην 2η και 3η Πλατφόρμα Χορού, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Με το έργο ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡαόρατη εκπροσώπησε την Ελλάδα στο 8th International Fringe Festival στην Ταϊλάνδη. Τον Φεβρουάριο του 2010 παρουσίασε το σόλο Gone στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος CITY TO CITY CABARET στη Σόφια και την Αθήνα. Στο θέατρο έχει συνεργαστεί με πολλά σχήματα και σκηνοθέτες μεταξύ των οποίων το Θέατρο Τέχνης (Γ. Λαζάνης ), ΘΟΚ (Χ. Σιοπαχάς), Εθνικό Θέατρο (Γ. Θεοδοσιάδης, Ε. Θεοδώρου), Ομάδα Θέαμα, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Καλαματας (Γ. Κακλέας), Θέατρο Πόρτα (Α. Καλογρίδης), Θέατρο Μουσούρη, Θέατρο Σημείο ,Θέατρο του Νέου Κόσμου (Δ. Αράπογλου), Ομάδα Ίσον Ένα (Ι.Ρεμεδιάκη), Ομάδα ΟΨΕΙΣ (Α. Τομπούλη) κλπ. Έχει διδάξει κίνηση στις δραματικές σχολές Βεάκη, Φωτιάδη και Θεοδοσιάδη και χορό-χορογραφία στην Κ.Σ.Ο.Τ. και στο Κέντρο Ντάνκαν. Το 2009 έγινε περιοδεία στην επαρχία του έργου της Η πλεκτάνη με την υποστήριξη του ΥΠΠΟ και του Ε.ΚΕ.ΘΕ.Χ. Από τον Δεκέμβριο του 2008 είναι καλλιτεχνική διευθύντρια, μαζί με τη Βίκυ Αδάμου, του πρώτου residency centre για παραστατικές τέχνες στην Ελλάδα, του Kινητήρας studio (www.kinitiras.com, www.kinitirastudio.com).

Ο Θεόδωρος  Οικονομίδης  γεννήθηκε το 1972 στη Θάσο. Αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή του Κ Θ Β Ε το 1997 και έχει συνεργαστεί με τους θιάσους του Εθνικού Θεάτρου, του ΚΘΒΕ και  των Νέων Μορφών. Το 2003 ίδρυσε την Εταιρεία Θεάτρου Χώρος. Από το 2003 ασχολείται με τη διδασκαλία νέων ηθοποιών, ενώ από τον Σεπτέμβριο του 2009 διδάσκει αυτοσχεδιασμό στη σχολή του Θεάτρου των Αλλαγών. Επίσης ασχολούμαι με την έρευνα πάνω σε νέους τρόπους διδασκαλίας στο θέατρο με επίκεντρο τη χρήση μάσκας και κούκλας χρησιμοποιώντας τη βοήθεια πολεμικών τεχνών και ιδιαιτέρων δεξιοτήτων. Το 2010 σκηνοθέτησε την πρώτη δική του παραγωγή Καταλόγια. Έχει συμμετάσχει σε  πολλά Διεθνή Φεστιβάλ και στις παραστάσεις: Σκοτεινό Σπίτι σκην. Χρήστου Λύγκα, παραγωγή Εταιρεία Θεάτρου Πρώτες Υλες (2011), Μαζί ποτέ σκην. Χρύσα Καψούλη, παραγωγή Diblance.(2010), recycle σκην. Σ. Κακάλας, παραγωγή Εθνικό Θέατρο.(2010), Ερωφίλη Γ.Χορτάτση, σκην. Σ.Κακάλας, παραγωγή Εταιρεία Θεάτρου Χώρος (t), Η ανάσταση του Λαζάρου σκην. Σ. Κακάλας, παραγωγή Εταιρεία Θεάτρου Χώρος (2009), Λιωμένο βούτυρο σκην. Σ. Κακάλας, παραγωγή Εθνικό Θέατρο (2008), Απόκοπος, σκην. Σ. Κακάλας, παραγωγή Εταιρεία Θεάτρου Χώρος (2007), και εις το τέλος κωμωδία σκην. Σ. Κακάλας, συμπαραγωγή Εταιρεία Θεάτρου Χώρος και Δήμος Τρικάλων (2006), Γκόλφω 2.3 beta Σ. Περεσιάδη, σκην. Σ. Κακάλας, παραγωγή Εταιρεία Θεάτρου Χώρος (2006), «Γκόλφω reloaded» Σ. Περεσιάδη, σκην. Σ. Κακάλας, παραγωγή Εταιρεία Θεάτρου Χώρος.(2005), gωlfo , Σ. Περεσιάδη, σκην. Σ. Κακάλας, παραγωγή ΚΘΒΕ (2004), Η τύχη της Μαρούλας Δ. Κορομηλά, σκην. Α. Βουτσινάς, παραγωγή ΚΘΒΕ.(2005), Η μοιρασιά του διαβόλου Φ. Μελκιό, σκην. Π. Σεβαστίκογλου, παραγωγή ΚΘΒΕ (2003), Βάτραχοι Αριστοφάνη, σκην. Σ. Χατζάκης, παραγωγή ΚΘΒΕ (2003), Αντιγόνη Α. Αλεξάνδρου, σκην. Β. Αρδίτης, παραγωγή ΚΘΒΕ (2002),  Ηρακλής Ευριπίδη, σκην. Α. Serban, παραγωγή ΚΘΒΕ (2002), Ο Παπουτσωμένος γάτος, Boss Ruey, σκην. Χ. Βαλαβανίδης, παραγ. ΚΘΒΕ (2001), Εκάβη-Κύκλωπας Ευριπίδη, σκην. Δ. Χρονόπουλος Γ. Ρήγας, παραγωγή ΚΘΒΕ.(2001), Αλλοπαρμένοι Τ. Μίντλετον, σκην. Ν, Χουρμουζιάδης, παραγωγή ΚΘΒΕ.(2001), Του νεκρού αδερφού σκην. Σ. Χατζάκη, παραγωγή ΚΘΒΕ.(2000), Τα λουλούδια στην κυρία Α. Δήμου, σκην. Μ Μπεκρή, παραγωγή Νέες Μορφές (2000), Καρακορούμ Α. Στάικου, σκην. Γ. Παρασκευόπουλος, παραγωγή Νέες Μορφές (1999).

6973307094



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου