‘ΘΕΡΙΝΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ’ ΣΤΗΝ ΙΘΑΚΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΠΕΣ
Το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης & Αειφόρου Ανάπτυξης σε συνεργασία με το Køge Business College της Δανίας και με την υποστήριξη του Δήμου Ιθάκης θα πραγματοποιήσει τον Ιούλιο του 2011 ‘Θερινό Πανεπιστήμιο’ στην Ιθάκη, με θέμα:
Κατασκευή ιστοσελίδων και εκπαιδευτική αξιοποίηση του διαδικτύου για την ανάπτυξη της πολλαπλής νοημοσύνης
Aπευθύνεται
Σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, υπεύθυνους σχολικών δραστηριοτήτων, σχολικούς συμβούλους, εργαζόμενους σε εκπαιδευτικά τμήματα κυβερνητικών και μη κυβερνητικών οργανισμών, σε εκπαιδευτές ενηλίκων, ερευνητές και φοιτητές, καθώς και σε κάθε άτομο που επιθυμεί να διευρύνει τους ορίζοντες και τις γνώσεις του.
Οι εκπαιδευτικές ιστοσελίδες
Η θεωρία του Howard Gardner γνωστή ως η θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης, υποστηρίζει ότι όλα τα άτομα εμφανίζουν, σε διαφορετικό όμως βαθμό, οκτώ τουλάχιστον είδη νοημοσύνης (γλωσσική, λογικομαθηματική, χωροταξική, κιναισθητική, μουσική, διαπροσωπική, ενδοπροσωπική, φυσιογνωστική). Η ολόπλευρη ανάπτυξη κάθε ατόμου προϋποθέτει την ανάπτυξη όλων των ειδών νοημοσύνης. Η δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων με την εκπαιδευτική αξιοποίηση του διαδικτύου και η δημοσίευση τους σε ιστοσελίδες (web pages) μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο προς αυτήν την κατεύθυνση! Οι ιστοσελίδες είναι σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία, η κατασκευή τους γίνεται εύκολα χωρίς ειδικές γνώσεις πληροφορικής και μπορούν να αξιοποιηθούν ποικιλοτρόπως στην εκπαίδευση.
Σκοπός
Σκοπός είναι οι συμμετέχοντες να καταστούν ικανοί να κατασκευάζουν εκπαιδευτικές ιστοσελίδες και επίσης να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να διαμορφώνουν εκπαιδευτικά σενάρια και εκπαιδευτικό υλικό αξιοποιώντας τη θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης με τρόπο που να αναπτύσσονται όλων των ειδών οι νοημοσύνες των μαθητών και γενικότερα των εκπαιδευομένων τους.
Οι εκπαιδευτικές ιστοσελίδες μπορούν να αποβούν χρήσιμες:
• στην καθημερινή διδακτική πράξη σε όλα τα σχολικά μαθήματα και σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες
• στη Μουσειακή Αγωγή, στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, στην Τοπική Ιστορία, στις Πολιτιστικές Δραστηριότητες, στην Αγωγή Υγείας, στις δραστηριότητες της Ευέλικτης Ζώνης, του Ολοήμερου Σχολείου κ.ά.
• στην εκπαίδευση ενηλίκων, στην επαγγελματική και στη συνεχιζόμενη εκπαίδευση και κατάρτιση, στη μη τυπική και στην άτυπη εκπαίδευση.
Το νησί της Ιθάκης, ο απόλυτος προορισμός
Η Ιθάκη, γνωστή σε όλο τον κόσμο από τον πολυμήχανο Οδυσσέα, φιλοξενεί για τέταρτη χρονιά το ‘Θερινό Πανεπιστήμιο’. Τα γραφικά χωριά και οι περιοχές που συνδέονται με την Οδύσσεια, οι πολυάριθμες παραλίες με τα βαθυγάλαζα νερά και οι εναλλαγές των τοπίων συναρπάζουν τον επισκέπτη. Νησί με αμέτρητους συμβολισμούς, εμπνέει ποιητές, λογοτέχνες και καλλιτέχνες. Πρωτεύουσα είναι το Βαθύ, μία αρχοντική κωμόπολη παραδοσιακής αρχιτεκτονικής χτισμένη στο Ομηρικό λιμάνι του Φόρκυνα.
Ιδανικό μέρος για ένα καλοκαιρινό διάλειμμα από το άγχος και το θόρυβο της σύγχρονης ζωής. Ιδανικό μέρος για να αρχίσετε τις διακοπές σας!
Εκπαίδευση και διακοπές
Συνδυάζοντας την εκπαίδευση με τις διακοπές στην Ιθάκη, οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε πολλές δραστηριότητες που αποβλέπουν να γνωρίσουν τη φυσική και πολιτιστική κληρονομιά του νησιού. Προσφέρονται:
• Δείπνο με τοπικά φαγητά και γλυκά, τοπική μουσική και χορό.
• Διαδρομή στις νοτιοανατολικές ακτές του νησιού με καΐκι και κολύμπι στις ωραιότερες παραλίες που δεν φτάνουν οι δρόμοι.
• Πεζοπορική διαδρομή-ξενάγηση σε εφτανησιώτικα εκκλησάκια στο Βαθύ. Δυνατότητα συμμετοχής στο παραδοσιακό πανηγύρι του Αγίου Ραφαήλ.
• Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο, στη Βιβλιοθήκη του Μορφωτικού Κέντρου και στο Ναυτικό-Λαογραφικό Μουσείο.
Ενότητες μαθημάτων
1η ενότητα: Αναπτύσσοντας την πολλαπλή νοημοσύνη με εκπαιδευτικά σενάρια και την παιδαγωγική αξιοποίηση του διαδικτύου
Οι εκπαιδευόμενοι εισάγονται στις έννοιες «πολλαπλή νοημοσύνη», «εκπαιδευτικό σενάριο», «project». Κάθε ομάδα συμμετεχόντων αρχίζει τη διαμόρφωση του δικού της σεναρίου με τρόπο που να αναπτύσσονται όλα τα είδη νοημοσύνης.
Ποια είναι τα είδη νοημοσύνης και πώς αναγνωρίζονται; Πώς διαμορφώνονται εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την ανάπτυξη διαφορετικών ειδών νοημοσύνης; Ποια είδη πολλαπλής νοημοσύνης κινητοποιεί και αναπτύσσει η εκπαιδευτική αξιοποίηση του διαδικτύου;
2η ενότητα: Κριτικός στοχασμός / Περί εκπαιδευτικών ιστοσελίδων
Οι συμμετέχοντες εργάζονται σε μικρές ομάδες και επισκέπτονται διαφορετικές ιστοσελίδες. Κάθε ομάδα θέτει στόχους για την ιστοσελίδα που θα κατασκευάσει.
Τι σημαίνει κριτικός στοχασμός και ποια η σχέση του με την ενδοπροσωπική και διαπροσωπική νοημοσύνη; Τι είναι ιστοσελίδες, τι περιλαμβάνουν και ποια είναι τα γενικά τους χαρακτηριστικά; Λογισμικά δημιουργίας ιστοσελίδων / Ιστοσελίδες και δικτυακοί τόποι / Ιστοσελίδες και Εκπαίδευση / Ιστολόγια και Ιστοσελίδες / Παραδείγματα για παιδαγωγική αξιοποίηση των ιστοσελίδων / Πανελλήνιο σχολικό Δίκτυο και Ιστοσελίδες.
3η ενότητα: Εμπλουτισμός καινοτόμων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων / σεναρίων (άσκηση πεδίου)
Κάθε ομάδα εμπλουτίζει τη δραστηριότητά της κατά τη διάρκεια μελέτης στο πεδίο.
Συλλογή υλικού (φωτογραφίες, μαρτυρίες κ.ά) για το εκπαιδευτικό σενάριο και την ιστοσελίδα / Αξιοποίηση στοιχείων μαθηματικών, φυσικής, μελέτης περιβάλλοντος, γλώσσας, λογοτεχνίας, θεατρικής αγωγής, μουσικής κ.λπ. (διαθεματικότητα). / Προέκταση του εκπαιδευτικού σεναρίου σε project. Προετοιμασία για παρουσίαση με εικόνες και ήχο.
4η ενότητα: Κατασκευάζοντας ιστοσελίδες: από το σχεδιασμό στην ολοκλήρωσή τους
Οι συμμετέχοντες εργάζονται σε ομάδες και εμπλέκονται ενεργά σε όλα τα στάδια κατασκευής μίας ιστοσελίδας. Επίσης γνωρίζουν τρόπους ανάπτυξης φύλλων εργασίας και διαμορφώνουν ένα φύλλο εργασίας με την εκπαιδευτική χρήση του διαδικτύου και των πολυμέσων αξιοποιώντας τη θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης. Ολοκληρώνεται το εκπαιδευτικό σενάριο που ξεκίνησε στο πρώτο εργαστηριακό μάθημα και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα.
Οδηγίες δημιουργίας ιστοσελίδας / Εργαλεία μορφοποίησης και μενού ρυθμίσεων / «Ανέβασμα» στην ιστοσελίδα κειμένου, εικόνων, βίντεο και άλλων αρχείων / Οδηγίες δημοσίευσης της ιστοσελίδας και συντήρησής της. Κάθε ομάδα παρουσιάζει την ιστοσελίδα της στις άλλες ομάδες και επισημαίνει τις δυνατότητες για τη διδακτική αξιοποίησή της.
Επίσης θα πραγματοποιηθεί ένα απογευματινό δίωρο εργαστήριο με θέμα: «Μαθαίνω να φτιάχνω παρουσιάσεις σε power point με κείμενο, εικόνα και ήχο». Παράλληλα, στο πλαίσιο διαλέξεων, μετά τη λήξη των εργαστηριακών μαθημάτων, θα παρουσιαστούν θέματα ασφάλειας στο διαδίκτυο, καθώς και καλές πρακτικές αξιοποίησης του διαδικτύου και των πολυμέσων στη σχολική εκπαίδευση και την εκπαίδευση ενηλίκων.
Μέθοδος διδασκαλίας-Διδάσκοντες
Βιωματική διδασκαλία και εργασία σε μικρές ομάδες με την ενεργό συμμετοχή των εκπαιδευόμενων. Κάθε ομάδα θα δημιουργήσει σταδιακά τη δική της ιστοσελίδα την οποία θα ολοκληρώσει και θα παρουσιάσει με τη λήξη του προγράμματος. Οι διδάσκοντες είναι πανεπιστημιακοί, ερευνητές και συγγραφείς. Μεταξύ αυτών η Ελένη Σβορώνου, M.Sc., συγγραφέας, υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης WWF-Ελλάς, ο Θανάσης Καραλής, επικ. Καθηγητής Πανεπιστήμιο Πατρών, η Βιβή Βασάλα, Δρ. Πανεπιστημίου Αθηνών, καθηγήτρια-σύμβουλος στο ΕΑΠ, η Δόμνα Τσακιρίδου, M.Ed., υπ. Δρ. Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ο Γιάννης Κοκκινάκης, Μ.Sc. University of Bradford, η Ρενέ Αλιμήση, M.A., Institute of Education, University of London κ.ά.
Ημερομηνίες διεξαγωγής
Το πρόγραμμα θα διεξαχθεί από 3-8 Ιουλίου στο Βαθύ της Ιθάκης. Τα εργαστηριακά μαθήματα αρχίζουν καθημερινά στις 9.00 και ολοκληρώνονται στις 13.30 και θα διαρκέσουν τέσσερις συνεχόμενες ημέρες. Η έναρξη των εργασιών γίνεται το απόγευμα της προηγούμενης ημέρας, δηλ. πριν την έναρξη των εργαστηριακών μαθημάτων. Οι συμμετέχοντες θα παραλάβουν φάκελο με εκπαιδευτικό υλικό.
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Όσοι συμμετέχοντες επιθυμούν μπορούν να συνεχίσουν μαθήματα εξ αποστάσεως, στο ίδιο αντικείμενο, διάρκειας 80 ωρών.
Επίσης σε όλους τους συμμετέχοντες θα αποσταλούν: α) κατάλογος ξενοδοχείων και ενοικιαζόμενων δωματίων με ειδικές τιμές, β) πληροφορίες για τρόπους μετάβασης στην Ιθάκη και οικονομικότερα μέσα μετακίνησης ανάλογα με τον τόπο αναχώρησης.
Πληροφορίες για το Θερινό Πανεπιστήμιο 2011: http://www.diavima.edu.gr/
Διάρκεια-Συνδρομή-Πιστοποιητικό συμμετοχής
Η συνδρομή στοιχίζει 180 Ευρώ για εγγραφές μέχρι 30/05/2011. Περιλαμβάνει τη συμμετοχή σε όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος στην Ιθάκη, τα εξ αποστάσεως μαθήματα και τη χρήση του δικτυακού τόπου για ένα έτος. Μετά τις 30 Μαΐου και εφόσον υπάρχουν θέσεις η συνδρομή είναι 230 Ευρώ.
Θα δοθεί πιστοποιητικό συμμετοχής στην ελληνική και αγγλική γλώσσα.
Διαδικασίες συμμετοχής
Για την εγγραφή σας συμπληρώστε την αίτηση και στείλτε την με e-mail στο summer08@otenet.gr ή στο info@diavima.edu.gr ή με φαξ στο 2671094055. Πληροφορίες: 6985641418 (9.00-17.00, 18.00-21.00)
και 2671094055 (17.00-20.00).
ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Στείλτε την αίτηση με e-mail, στη διεύθυνση: summer08@otenet.gr ή στο info@diavima.edu.gr ή με fax στο 2671094055
Ονοματεπώνυμο:
Ταχυδρομική Διεύθυνση:
Τηλέφωνο και e-mail:
Ειδικότητα:
Σχολείο ή Οργανισμός Εργασίας:
Σημειώστε μόνο τις ημερομηνίες που επιθυμείτε: 3-6 4-7 5-8
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΠΕΣ
Το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης & Αειφόρου Ανάπτυξης σε συνεργασία με το Køge Business College της Δανίας και με την υποστήριξη του Δήμου Ιθάκης θα πραγματοποιήσει τον Ιούλιο του 2011 ‘Θερινό Πανεπιστήμιο’ στην Ιθάκη, με θέμα:
Κατασκευή ιστοσελίδων και εκπαιδευτική αξιοποίηση του διαδικτύου για την ανάπτυξη της πολλαπλής νοημοσύνης
Aπευθύνεται
Σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, υπεύθυνους σχολικών δραστηριοτήτων, σχολικούς συμβούλους, εργαζόμενους σε εκπαιδευτικά τμήματα κυβερνητικών και μη κυβερνητικών οργανισμών, σε εκπαιδευτές ενηλίκων, ερευνητές και φοιτητές, καθώς και σε κάθε άτομο που επιθυμεί να διευρύνει τους ορίζοντες και τις γνώσεις του.
Οι εκπαιδευτικές ιστοσελίδες
Η θεωρία του Howard Gardner γνωστή ως η θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης, υποστηρίζει ότι όλα τα άτομα εμφανίζουν, σε διαφορετικό όμως βαθμό, οκτώ τουλάχιστον είδη νοημοσύνης (γλωσσική, λογικομαθηματική, χωροταξική, κιναισθητική, μουσική, διαπροσωπική, ενδοπροσωπική, φυσιογνωστική). Η ολόπλευρη ανάπτυξη κάθε ατόμου προϋποθέτει την ανάπτυξη όλων των ειδών νοημοσύνης. Η δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων με την εκπαιδευτική αξιοποίηση του διαδικτύου και η δημοσίευση τους σε ιστοσελίδες (web pages) μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο προς αυτήν την κατεύθυνση! Οι ιστοσελίδες είναι σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία, η κατασκευή τους γίνεται εύκολα χωρίς ειδικές γνώσεις πληροφορικής και μπορούν να αξιοποιηθούν ποικιλοτρόπως στην εκπαίδευση.
Σκοπός
Σκοπός είναι οι συμμετέχοντες να καταστούν ικανοί να κατασκευάζουν εκπαιδευτικές ιστοσελίδες και επίσης να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να διαμορφώνουν εκπαιδευτικά σενάρια και εκπαιδευτικό υλικό αξιοποιώντας τη θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης με τρόπο που να αναπτύσσονται όλων των ειδών οι νοημοσύνες των μαθητών και γενικότερα των εκπαιδευομένων τους.
Οι εκπαιδευτικές ιστοσελίδες μπορούν να αποβούν χρήσιμες:
• στην καθημερινή διδακτική πράξη σε όλα τα σχολικά μαθήματα και σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες
• στη Μουσειακή Αγωγή, στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, στην Τοπική Ιστορία, στις Πολιτιστικές Δραστηριότητες, στην Αγωγή Υγείας, στις δραστηριότητες της Ευέλικτης Ζώνης, του Ολοήμερου Σχολείου κ.ά.
• στην εκπαίδευση ενηλίκων, στην επαγγελματική και στη συνεχιζόμενη εκπαίδευση και κατάρτιση, στη μη τυπική και στην άτυπη εκπαίδευση.
Το νησί της Ιθάκης, ο απόλυτος προορισμός
Η Ιθάκη, γνωστή σε όλο τον κόσμο από τον πολυμήχανο Οδυσσέα, φιλοξενεί για τέταρτη χρονιά το ‘Θερινό Πανεπιστήμιο’. Τα γραφικά χωριά και οι περιοχές που συνδέονται με την Οδύσσεια, οι πολυάριθμες παραλίες με τα βαθυγάλαζα νερά και οι εναλλαγές των τοπίων συναρπάζουν τον επισκέπτη. Νησί με αμέτρητους συμβολισμούς, εμπνέει ποιητές, λογοτέχνες και καλλιτέχνες. Πρωτεύουσα είναι το Βαθύ, μία αρχοντική κωμόπολη παραδοσιακής αρχιτεκτονικής χτισμένη στο Ομηρικό λιμάνι του Φόρκυνα.
Ιδανικό μέρος για ένα καλοκαιρινό διάλειμμα από το άγχος και το θόρυβο της σύγχρονης ζωής. Ιδανικό μέρος για να αρχίσετε τις διακοπές σας!
Εκπαίδευση και διακοπές
Συνδυάζοντας την εκπαίδευση με τις διακοπές στην Ιθάκη, οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε πολλές δραστηριότητες που αποβλέπουν να γνωρίσουν τη φυσική και πολιτιστική κληρονομιά του νησιού. Προσφέρονται:
• Δείπνο με τοπικά φαγητά και γλυκά, τοπική μουσική και χορό.
• Διαδρομή στις νοτιοανατολικές ακτές του νησιού με καΐκι και κολύμπι στις ωραιότερες παραλίες που δεν φτάνουν οι δρόμοι.
• Πεζοπορική διαδρομή-ξενάγηση σε εφτανησιώτικα εκκλησάκια στο Βαθύ. Δυνατότητα συμμετοχής στο παραδοσιακό πανηγύρι του Αγίου Ραφαήλ.
• Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο, στη Βιβλιοθήκη του Μορφωτικού Κέντρου και στο Ναυτικό-Λαογραφικό Μουσείο.
Ενότητες μαθημάτων
1η ενότητα: Αναπτύσσοντας την πολλαπλή νοημοσύνη με εκπαιδευτικά σενάρια και την παιδαγωγική αξιοποίηση του διαδικτύου
Οι εκπαιδευόμενοι εισάγονται στις έννοιες «πολλαπλή νοημοσύνη», «εκπαιδευτικό σενάριο», «project». Κάθε ομάδα συμμετεχόντων αρχίζει τη διαμόρφωση του δικού της σεναρίου με τρόπο που να αναπτύσσονται όλα τα είδη νοημοσύνης.
Ποια είναι τα είδη νοημοσύνης και πώς αναγνωρίζονται; Πώς διαμορφώνονται εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την ανάπτυξη διαφορετικών ειδών νοημοσύνης; Ποια είδη πολλαπλής νοημοσύνης κινητοποιεί και αναπτύσσει η εκπαιδευτική αξιοποίηση του διαδικτύου;
2η ενότητα: Κριτικός στοχασμός / Περί εκπαιδευτικών ιστοσελίδων
Οι συμμετέχοντες εργάζονται σε μικρές ομάδες και επισκέπτονται διαφορετικές ιστοσελίδες. Κάθε ομάδα θέτει στόχους για την ιστοσελίδα που θα κατασκευάσει.
Τι σημαίνει κριτικός στοχασμός και ποια η σχέση του με την ενδοπροσωπική και διαπροσωπική νοημοσύνη; Τι είναι ιστοσελίδες, τι περιλαμβάνουν και ποια είναι τα γενικά τους χαρακτηριστικά; Λογισμικά δημιουργίας ιστοσελίδων / Ιστοσελίδες και δικτυακοί τόποι / Ιστοσελίδες και Εκπαίδευση / Ιστολόγια και Ιστοσελίδες / Παραδείγματα για παιδαγωγική αξιοποίηση των ιστοσελίδων / Πανελλήνιο σχολικό Δίκτυο και Ιστοσελίδες.
3η ενότητα: Εμπλουτισμός καινοτόμων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων / σεναρίων (άσκηση πεδίου)
Κάθε ομάδα εμπλουτίζει τη δραστηριότητά της κατά τη διάρκεια μελέτης στο πεδίο.
Συλλογή υλικού (φωτογραφίες, μαρτυρίες κ.ά) για το εκπαιδευτικό σενάριο και την ιστοσελίδα / Αξιοποίηση στοιχείων μαθηματικών, φυσικής, μελέτης περιβάλλοντος, γλώσσας, λογοτεχνίας, θεατρικής αγωγής, μουσικής κ.λπ. (διαθεματικότητα). / Προέκταση του εκπαιδευτικού σεναρίου σε project. Προετοιμασία για παρουσίαση με εικόνες και ήχο.
4η ενότητα: Κατασκευάζοντας ιστοσελίδες: από το σχεδιασμό στην ολοκλήρωσή τους
Οι συμμετέχοντες εργάζονται σε ομάδες και εμπλέκονται ενεργά σε όλα τα στάδια κατασκευής μίας ιστοσελίδας. Επίσης γνωρίζουν τρόπους ανάπτυξης φύλλων εργασίας και διαμορφώνουν ένα φύλλο εργασίας με την εκπαιδευτική χρήση του διαδικτύου και των πολυμέσων αξιοποιώντας τη θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης. Ολοκληρώνεται το εκπαιδευτικό σενάριο που ξεκίνησε στο πρώτο εργαστηριακό μάθημα και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα.
Οδηγίες δημιουργίας ιστοσελίδας / Εργαλεία μορφοποίησης και μενού ρυθμίσεων / «Ανέβασμα» στην ιστοσελίδα κειμένου, εικόνων, βίντεο και άλλων αρχείων / Οδηγίες δημοσίευσης της ιστοσελίδας και συντήρησής της. Κάθε ομάδα παρουσιάζει την ιστοσελίδα της στις άλλες ομάδες και επισημαίνει τις δυνατότητες για τη διδακτική αξιοποίησή της.
Επίσης θα πραγματοποιηθεί ένα απογευματινό δίωρο εργαστήριο με θέμα: «Μαθαίνω να φτιάχνω παρουσιάσεις σε power point με κείμενο, εικόνα και ήχο». Παράλληλα, στο πλαίσιο διαλέξεων, μετά τη λήξη των εργαστηριακών μαθημάτων, θα παρουσιαστούν θέματα ασφάλειας στο διαδίκτυο, καθώς και καλές πρακτικές αξιοποίησης του διαδικτύου και των πολυμέσων στη σχολική εκπαίδευση και την εκπαίδευση ενηλίκων.
Μέθοδος διδασκαλίας-Διδάσκοντες
Βιωματική διδασκαλία και εργασία σε μικρές ομάδες με την ενεργό συμμετοχή των εκπαιδευόμενων. Κάθε ομάδα θα δημιουργήσει σταδιακά τη δική της ιστοσελίδα την οποία θα ολοκληρώσει και θα παρουσιάσει με τη λήξη του προγράμματος. Οι διδάσκοντες είναι πανεπιστημιακοί, ερευνητές και συγγραφείς. Μεταξύ αυτών η Ελένη Σβορώνου, M.Sc., συγγραφέας, υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης WWF-Ελλάς, ο Θανάσης Καραλής, επικ. Καθηγητής Πανεπιστήμιο Πατρών, η Βιβή Βασάλα, Δρ. Πανεπιστημίου Αθηνών, καθηγήτρια-σύμβουλος στο ΕΑΠ, η Δόμνα Τσακιρίδου, M.Ed., υπ. Δρ. Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ο Γιάννης Κοκκινάκης, Μ.Sc. University of Bradford, η Ρενέ Αλιμήση, M.A., Institute of Education, University of London κ.ά.
Ημερομηνίες διεξαγωγής
Το πρόγραμμα θα διεξαχθεί από 3-8 Ιουλίου στο Βαθύ της Ιθάκης. Τα εργαστηριακά μαθήματα αρχίζουν καθημερινά στις 9.00 και ολοκληρώνονται στις 13.30 και θα διαρκέσουν τέσσερις συνεχόμενες ημέρες. Η έναρξη των εργασιών γίνεται το απόγευμα της προηγούμενης ημέρας, δηλ. πριν την έναρξη των εργαστηριακών μαθημάτων. Οι συμμετέχοντες θα παραλάβουν φάκελο με εκπαιδευτικό υλικό.
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Όσοι συμμετέχοντες επιθυμούν μπορούν να συνεχίσουν μαθήματα εξ αποστάσεως, στο ίδιο αντικείμενο, διάρκειας 80 ωρών.
Επίσης σε όλους τους συμμετέχοντες θα αποσταλούν: α) κατάλογος ξενοδοχείων και ενοικιαζόμενων δωματίων με ειδικές τιμές, β) πληροφορίες για τρόπους μετάβασης στην Ιθάκη και οικονομικότερα μέσα μετακίνησης ανάλογα με τον τόπο αναχώρησης.
Πληροφορίες για το Θερινό Πανεπιστήμιο 2011: http://www.diavima.edu.gr/
Διάρκεια-Συνδρομή-Πιστοποιητικό συμμετοχής
Η συνδρομή στοιχίζει 180 Ευρώ για εγγραφές μέχρι 30/05/2011. Περιλαμβάνει τη συμμετοχή σε όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος στην Ιθάκη, τα εξ αποστάσεως μαθήματα και τη χρήση του δικτυακού τόπου για ένα έτος. Μετά τις 30 Μαΐου και εφόσον υπάρχουν θέσεις η συνδρομή είναι 230 Ευρώ.
Θα δοθεί πιστοποιητικό συμμετοχής στην ελληνική και αγγλική γλώσσα.
Διαδικασίες συμμετοχής
Για την εγγραφή σας συμπληρώστε την αίτηση και στείλτε την με e-mail στο summer08@otenet.gr ή στο info@diavima.edu.gr ή με φαξ στο 2671094055. Πληροφορίες: 6985641418 (9.00-17.00, 18.00-21.00)
και 2671094055 (17.00-20.00).
ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Στείλτε την αίτηση με e-mail, στη διεύθυνση: summer08@otenet.gr ή στο info@diavima.edu.gr ή με fax στο 2671094055
Ονοματεπώνυμο:
Ταχυδρομική Διεύθυνση:
Τηλέφωνο και e-mail:
Ειδικότητα:
Σχολείο ή Οργανισμός Εργασίας:
Σημειώστε μόνο τις ημερομηνίες που επιθυμείτε: 3-6 4-7 5-8
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου