Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

2η Διημερίδα του Οργανισμού Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών

Παρασκευή 11 και Σάββατο 12 Μαρτίου 2011
ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: ΠΡΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΥΝΕΡΓΙΑΣ KAI ΚΑΛΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ

Αθήνα, Αίθουσα «Γαλάτεια Σαράντη» του ΥΠΔΒΜΘ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 11 Μαρτίου 2011
3.00-3.30 Εγγραφές

1η ΣΥΝΕΔΡΙΑ
Συντονίστρια: Ελένη Ρόδη, ΟΕΠΕΚ

3.30-4.30
Εισαγωγικά/Χαιρετισμοί
Πολιτική Ηγεσία, Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής, ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΟΙΕΛΕ, Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων, Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Πολιτιστικών Θεμάτων

4.30-5.00
Πλαίσιο Διημερίδας
Γιώργος Μπαγάκης, ΟΕΠΕΚ και Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

ΚΥΚΛΟΣ 1: Oριζόντια σκοπιά στις θεσμοθετημένες μορφές επιμόρφωσης

2η ΣΥΝΕΔΡΙΑ
Συντονιστής: Παναγιώτης Πήλιουρας

5.00-6.30
Στρoγγυλό Τραπέζι 1 : Επιμορφώσεις με αφετηρία τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τα Γραφεία Σχολικών Συμβούλων, τα ΠΕΚ, τα ΚΠΕ και τα ΚΣΕ για την πρωτοβάθμια και προσχολική εκπαίδευση

 Παναγιώτης Πήλιουρας, Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας

 Πόπη Κύρδη, Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας

 Νίκος Στεφανόπουλος, Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δ’ Αθήνας

 Νίκος Σαλτερής, ΠΕΚ Πειραιά

 Μαρία Σαλαγιάννη, Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας

6.30 -7.00 Διάλειμμα/Καφές

3η ΣΥΝΕΔΡΙΑ
Συντονίστρια: Κική Δεμερτζή

7.00-8.30
Στρoγγυλό Τραπέζι 2: Επιμορφώσεις με αφετηρία τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα Γραφεία Σχολικών Συμβούλων, τα ΠΕΚ, τα ΚΠΕ, τα ΚΣΕ και τα ΕΚΦΕ για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

 Δεμερτζή Κική, Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας

 Αγάθη Γεωργιάδου, Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής

 Αδάμου-Ράση Μαρία, ΠΕΚ Λάρισας

 Κώστας Παπαμιχάλης, Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής

 Ντίνα Σχίζα, Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας


ΣΑΒΒΑΤΟ, 12 Μαρτίου 2011

ΚΥΚΛΟΣ 2 : Επιμορφωτικά δίκτυα, μη τυπικές και άτυπες μορφές επιμόρφωσης

4η ΣΥΝΕΔΡΙΑ
Συντονιστής: Δημήτρης Βασιλείου

9.30-11.00
Ενδοσχολικά δίκτυα επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών

 Δίκτυα Λεoντείου Λυκείου Πατησίων
Ιάνθη Δαουλάκου και Γιώργος Βούλγαρης, Λεόντειο Λύκειο Πατησίων

 Δίκτυα του Κολλεγίου Αθηνών και του Κολλεγίου Ψυχικού, Πολυάνθη Τσίγκου, Κολλέγιο Αθηνών και Νίκος Μανταράκης, Κολλέγιο Ψυχικού

 Δίκτυο Πειραματικού Λυκείου Ιλίου,
Αναστασία Αποστολοπούλου, Δημήτρης Βασιλείου, Κωνσταντίνος Γκούφας, Πειραματικό Λύκειο Ιλίου

11.00-11.30 Διάλειμμα/Καφές

5η ΣΥΝΕΔΡΙΑ
Συντονιστής: Γιώργος Μπαγάκης

11.30-13.00
Εργαστήριο : Διασχολικά και ενδοσχολικά δίκτυα επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών

Από το διεθνές πρόγραμμα Carpe Vitam. Leadership for Learning στο Διεθνές πρόγραμμα International Teacher Leadership στην Ελλάδα

-Γιώργος Μπαγάκης, ΟΕΠΕΚ και Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

 Κική Δεμερτζή, Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας

 Μαριάννα Τσεμπερλίδου, Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας

 Θανάσης Σταμάτης, 2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης

 Σταυρούλα Καίσαρη, 2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης

 Λευκή Μπινιάρη, Πειραματικό Γυμνάσιο Αναβρύτων

 Ζωή Βιτσάκη, 11ο Δημοτικό Σχολείο Χαλανδρίου

 Παύλος Κοσμίδης, Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής

 Κατερίνα Σκιά, Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά

 Θέμις Καψή, Κολλέγιο Ψυχικό

 Σοφία Γεωργιάδου, ΚΕΕ

 Χάρης Παπαδόπουλος, Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας

 Μαριλένα Καρολίδου, 1ο ΕΠΑΛ Αμαρουσίου

 Ελένη Μάλιου, 2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης

 Στέλιος Βγαγκές, 15ο Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας

 Νανά Χατζηφιλίππου, 4ο Γυμνάσιο Πετρούπολης

 Ανίτα Κεφαλά, 6ο Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας

13.00-14.00 Ελαφρύ γεύμα

6η ΣΥΝΕΔΡΙΑ:
Συντονίστρια: Μαριάννα Τσεμπερλίδου

14.00-15.00
Περιβαλλοντικά και πολιτιστικά δίκτυα επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών

 Το Δίκτυο «Το σχολείο που μου αρέσει»,
Μαριάννα Τσεμπερλίδου, Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας

 Δίκτυα επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών σε θέματα πολιτισμού και τεχνών
Νίκος Γκόβας, Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής

15.00-15.30 Διάλειμμα/καφές

7η ΣΥΝΕΔΡΙΑ:
Συντονίστρια: Ευστρατία Λιακοπούλου

15.30-16.30
Δίκτυα που αξιοποιούν τις ΤΠΕ για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών

 Δίκτυο που αξιοποιεί την πλατφόρμα συνεργατικής μάθησης Moodle για “blended” επιμόρφωση, Ευστρατία Λιακοπούλου, Πειραματικό Γυμνάσιο Τρίπολης

 Επιμορφωτικά δίκτυα από ένα portal, Κώστας Σιμωτάς, ΟΕΠΕΚ

16.30 -17.00

8η ΣΥΝΕΔΡΙΑ
Συντονιστής: Παναγιώτης Πήλιουρας

Κλείσιμο

 Παναγιώτης Πήλιουρας, 10η Περιφέρεια Δημοτικής Εκπαίδευσης Νομαρχίας Αθηνών

 Κική Δεμερζή, Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας

 Γιώργος Μπαγάκης, ΟΕΠΕΚ και Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

Συντονιστής της Διημερίδας: Γιώργος Μπαγάκης, ΟΕΠΕΚ και Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

Οργανωτική ομάδα του ΟΕΠΕΚ: Αργυρώ Βασιλείου, Παντελής Βουλτσίδης, Γιώργος Μάνθος, Κώστας Μπακούρας, Σταματία Παπαδολιοπούλου, Μάγδα Πατσιάδου, Αναστασία Παυλίδου, Ελένη Ρόδη, Μιχάλης Σάμιος, Αλέκα Τσουρλάκη, Δημήτρης Φραγκάκης.

Συμβουλευτική Ομάδα: Νίκος Ντάσιος, ΥΠΔΒΜΘ, Γιώργος Στεργιόπουλος, ΥΠΔΒΜΘ, Τασία Ξυλόκοτα, ΥΠΔΒΜΘ, Αναστάσιος Χρηστάκης 3ο Επαγγελματικό Λύκειο Χαλανδρίου, Κώστας Παπαντωνόπουλος, ΟΙΕΛΕ, Αθηνά Γιαννόγκονα, ΥΠΔΒΜΘ.

Οι εισηγήσεις της διημερίδας θα βασιστούν σε εστιασμένες ερωτήσεις που αφορούν στον επιμορφωτικό ρόλο, τις ιδιαιτερότητες, τις συνέργιες, τις καλές πρακτικές και την προoπτική κάθε τύπου επιμόρφωσης.

Η διημερίδα απευθύνεται σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Προβλέπεται να συμμετάσχουν 200 περίπου άτομα συνολικά, εκ των οποίων περίπου 30 θα προσκληθούν από τα 12 ΠΕΚ που βρίσκονται εκτός της Περιφέρειας Αττικής.

Για τη διευκόλυνση της διοργάνωσης της διημερίδας παρακαλούνται όσοι επιθυμούν να συμμετάσχουν να εγγραφούν άμεσα και το αργότερο μέχρι την Τρίτη 8 Μαρτίου 2011.

Η διημερίδα θα προβάλλεται ταυτόχρονα μέσω internet και θα υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής επικοινωνίας κατά τη διάρκεια της με όλη την Ελλάδα.

Πλαίσιο της Διημερίδας

Από τη γένεση του νεοελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος η επιμόρφωση αποτέλεσε πάγιο αίτημα των εκπαιδευτικών. Τα τελευταία μάλιστα 15 χρόνια πρωτόγνωρα κονδύλια του ΚΠΣ αρχικά και του ΕΣΠΑ στη συνέχεια δόθηκαν και δίνονται για την επιμόρφωση, παρόλο που αυτό δεν έγινε πάντα με τον πιο αποτελεσματικό και επιτυχημένο τρόπο.

Η επαγγελματική ανάπτυξη (professional development) του εκπαιδευτικού δεν συνδέθηκε επί της ουσίας με τις υπάρχουσες μορφές επιμόρφωσης,. Συχνά επιμορφώσεις έγιναν για να γίνουν, είτε για να απορροφηθούν κάποια κονδύλια, είτε μόνο για την απόκτηση τυπικών κυρίως προσόντων. Επίσης, συχνά, οι ποικίλες μορφές επιμόρφωσης παραμένουν κόσμοι ασύνδετοι, χωρίς συντονισμό και συνέργια. Ο επιτελικός σχεδιασμός και ο συντονισμός των πολλαπλών, συχνά διάσπαρτων και άγνωστων μορφών επιμόρφωσης, ήταν ο βασικός λόγος που με τις οδηγίες και τη χρηματοδότηση της Ε.Ε. ιδρύθηκε 9 χρόνια πριν ο Οργανισμός Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (ΟΕΠΕΚ) . Ατυχείς, ωστόσο, πολιτικές συγκυρίες δεν επέτρεψαν τα τελευταία χρόνια στον ΟΕΠΕΚ να επιτελέσει επαρκώς το εξαιρετικά χρήσιμο και απολύτως αναγκαίο αυτό έργο.

Αν και η μεταβατική συγκυρία στην οποία βρισκόμαστε, με την άμεση συγχώνευση των τεσσάρων επιτελικών Οργανισμών της σχολικής εκπαίδευσης (ΙΠΕΔΟ, ΚΕΕ, ΟΕΠΕΚ, ΠΙ) τους επόμενους μήνες, δεν ευνοεί αναδρομές στο παρελθόν, παρόλα αυτά θα πρέπει να επισημανθεί ότι το πλαίσιο της διημερίδας αυτής εντάσσεται στον πυρήνα των θεσμικών αρμοδιοτήτων του ΟΕΠΕΚ.

Στον πρώτο κύκλο της διημερίδας, την Παρασκευή 11 Μαρτίου 2011, επιδιώκεται η δημιουργία οριζόντιας επικοινωνίας μεταξύ διαφορετικών θεσμοθετημένων μορφών επιμόρφωσης, με αφετηρία διαφορετικές δομές μιας Περιφέρειας (ΠΕΚ, ΚΣΕ, ΕΚΦΕ, ΚΠΕ, Γραφεία Σχολικών Συμβούλων, Διευθύνσεις Εκπαίδευσης). Πολλές από τις δομές αυτές δεν λειτουργούν καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, ενώ πολύ συχνά η υλικοτεχνική τους υποδομή είναι ανεπαρκής. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι η όσμωση, η οριζόντια επικοινωνία και η συνέργια των διαφορετικών τύπων επιμόρφωσης, που πραγματοποιούνται από τις διαφορετικού τύπου δομές που προαναφέρθηκαν, είναι περιορισμένη. Στόχος του πρώτου κύκλου της διημερίδας είναι η αποσαφήνιση και ενδυνάμωση αυτών των επιμορφωτικών συνεργιών.

Στη δεύτερη δεκαετία του 2000 η θεωρία, η μεθοδολογία και οι πρακτικές της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, δια μέσου πειραματισμών, αποτυχιών και επιτυχιών, έχουν κάνει μεγάλα βήματα διεθνώς. Η αρμονική σύνδεση της θεωρίας με την πρακτική, η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην επιμόρφωση, η επιμόρφωση που βασίζεται στο σχολείο (school based), οι κοινότητες μάθησης, τα επιμορφωτικά δίκτυα έχουν αλλάξει ριζικά το τοπίο της επιμόρφωσης. Οι κατά κύριο λόγο άτυπες και μη τυπικές αυτές μορφές επιμόρφωσης, η σημασία και η αποτελεσματικότητα των οποίων επιβεβαιώνεται συνεχώς από την έρευνα,

αν και υπάρχουν στη χώρα μας, δεν έχουν ακόμα αναδειχτεί, διερευνηθεί και αξιοποιηθεί επαρκώς. Στο πλαίσιο αυτών των μορφών επιμόρφωσης, τα επιμορφωτικά δίκτυα αποκτούν όλο και σημαντικότερο ρόλο. Στόχος του δευτέρου κύκλου της διημερίδας είναι η ανάδειξη, η διερεύνηση και η ενδυνάμωση επιμορφωτικών δικτύων στη χώρα μας.

Αυτό αποτελεί και κεντρική πολιτική του ΟΕΠΕΚ τους τελευταίους μήνες, μετά από ομόφωνη και ένθερμη απόφαση του Διοικητικού του Συμβουλίου. Η παρούσα διημερίδα του ΟΕΠΕΚ, μετά την πρώτη πολύ επιτυχημένη για την Εισαγωγική Επιμόρφωση τον Ιανουάριο του 2011, αποτελεί τη δεύτερη ανοιχτή σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα οργανωμένη προσπάθεια του ΟΕΠΕΚ για αμφίδρομη επικοινωνία και αλληλοτροφοδότηση, με στόχο τη διαμόρφωση των επιμορφωτικών πολιτικών. Η αλληλοτροφοδότηση αυτή με την εκπαιδευτική κοινότητα αποτελεί, άλλωστε, κομβικό σημείο και εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για την πολιτική του, από τον Ιούλιο του 2010.


H πραγματοποίηση της Διημερίδας γίνεται στο πλαίσιο του έργου: «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα)-Η Mετάβαση: Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών νέων ειδικοτήτων και δασκάλων στα δημοτικά σχολεία»

Πληροφορίες: Αναστασία Παυλίδου, Τηλ. 210-5203257

Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο: apαvlidou@oepek.gr  

Ισότοπος: http://www.oepek.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου